Dag 1, openingsbal. - Reisverslag uit Hergenrath, België van Sandra & Paul Schuur & van der Tuuk - WaarBenJij.nu Dag 1, openingsbal. - Reisverslag uit Hergenrath, België van Sandra & Paul Schuur & van der Tuuk - WaarBenJij.nu

Dag 1, openingsbal.

Door: Sandra & Paul

Blijf op de hoogte en volg Sandra & Paul

25 Juli 2016 | België, Hergenrath

Zondag 24 juli 2016 om 08:51 uur begon onze reis met een enerverende trip met de NS van Borne naar Maastricht. Na een lange treinrit, die via Zwolle-Utrecht-Den Bosch-Eindhoven- Roermond-Sittard verliep, arriveerden we uiteindelijk om 13:36 op het station van Maastricht. Deze logica om in het zuiden des lands te geraken moeten ze toch eens uitleggen...laten we het niet over de informatievoorziening en trajectwijzigingen van de NS hebben. Een mede treinreizigster maakte al een opmerking " waarom meldt de NS niet gewoon: vandaag rijden er geen treinen", dat was bijna een waarheid als een koe geweest. Afijn, aangekomen in Maastricht nog steeds goedgehumeurd en met glimlach, konden we tegen 14:00 uur aan de fietstocht beginnen. Zuid-Limburg is geweldig mooi en de eerste heuveltjes hadden we al gauw te pakken. Al snel waren we in Belgie en ja de nummering van de fietsroute....is wennen en anders. Ja, na Plombieres ging het dus mis! Maar wel een geweldig stukje route. Onderweg kwamen we een enorme zeug tegen die heerlijk in een modderig smal slootje lag af te koelen.
Door de hitte vielen de klimmetjes mij (Sandra) wel zwaar hoor! Al met al door het om fietsen, konden we pas laat een eetgelegenheid vinden en daar werd ons verteld dat de enige camping in de buurt al 2/3 jaar gesloten was.
Inmiddels was het al 20:00 uur geweest. We besloten toch de route te vervolgen en gokten erop nog iets aan kamers o.d. tegen te komen. Maar op de aangegeven plek nabij Hergenrath bleek de camping gewoon te bestaan. Een geweldig mooie kleine natuurcamping aan de Geul, enorm opgelucht hadden we het tentje staan om 23:00 uur.

• 27 Juli 2016 - 08:56

Mevr K Schuur-Giroldi:

Hallo Sandra en Paul.
    Groetjes van ma en mij.
    Heb tante Janny het mail adres gegeven om te volgen.
    Wij liggen lekker in de zon te luieren.
    Groetjes ma en Geertje.