Een helse dag - Reisverslag uit Ferrette, Frankrijk van Sandra & Paul Schuur & van der Tuuk - WaarBenJij.nu Een helse dag - Reisverslag uit Ferrette, Frankrijk van Sandra & Paul Schuur & van der Tuuk - WaarBenJij.nu

Een helse dag

Door: Sandra & Paul

Blijf op de hoogte en volg Sandra & Paul

01 Augustus 2016 | Frankrijk, Ferrette

Maandag 1 augustus, we gaan met lekker zonnig weer op weg. Maar Rouffach uitkomen bleek lastig. Zoeken naar de route en ik vraag Paul maar eens of hij zijn voorband heeft opgepompt, die was gister al erg zacht. Oh nee...was Paulus helemaal vergeten! Nou snel fietspompje erbij, och die werkt niet eens.
Maar weer terug naar de camping. Uiteindelijk bijna een uur later zitten we pas op de goede route na ettelijke weer overbodige kilometers. Gezien de plannen gisteravond nog gewijzigd zijn om niet via Basel te gaan maar eerder af te buigen naar de Zwitserse grens hebben we niet langs het Rhone-Rijn kanaal gefietst. Wel hield het oude Paul Benjamins boekje hier met de route op. Het werd dus een zoekplaatje, de navigatie van Paul had geen fietsroutes van Europa en bood dus weinig soelaas. Kortom slecht voorbereid, Paul denkt het op gevoel te kunnen en de stand van de zon! Goddank kregen we van een aardige Elzasser een klein kaartje mee.
Ik voelde de bui al hangen, om 18:00 uur nog niet de bestemming bereikt en geen camping o.d. en dat met 30 graden. Ook onze alternatieve route bleek geen kinderachtige, wat een klimpartijen!
Bij Ferette zijn we gestopt na een lange zware dag en hebben een hotelletje opgezocht. Het eerste gedeelte was saai langs de maïsvelden maar later weer door prachtige bossen en 's middags door Sundgau, zuidelijk deel van de Elzas. Ik heb zelfs Paul aan de Riesling gekregen, onze fervente rode wijn drinker! Dus een dagje langer in France, morgen weer de pittige klimmetjes en Zwitserland in. We hebben alvast een kamer bij Raymond in Bern geboekt voor deze week!

• 02 Augustus 2016 - 08:08

Michiel Faber:

Hoop dat de weg naar Bern snel gevonden wordt , met dan een wel verdiende rustdag ! Groet aan Raymond

• 02 Augustus 2016 - 21:48

Dewi:

Tsjah, die onnodige kilometers....kan vervelend zijn maar ik vermoed dat zij jullie ook op prachtige plekken hebben gebracht. De combinatie controle vs. kiek'n wat't wordt zal onderweg vast voor bijzondere conversaties zorgen ;). Hoe dan ook, voor je het weet is de vakantie voorbij dus geniet volop en laat het gebeuren!

• 03 Augustus 2016 - 20:30

Gerri Van Der Tuuk:

Hallo nudisten, net een foto van Paul in zijn blote kont gezien. Zit geen grammetje vet meer op maar veel mooie herinneringen in zijn koppie. Waar is SAn...ga zo op foto's kieken. Ik blijf volgen !!!!