Hemel en hel - Reisverslag uit Visp, Zwitserland van Sandra & Paul Schuur & van der Tuuk - WaarBenJij.nu Hemel en hel - Reisverslag uit Visp, Zwitserland van Sandra & Paul Schuur & van der Tuuk - WaarBenJij.nu

Hemel en hel

Door: Sandra & Paul

Blijf op de hoogte en volg Sandra & Paul

04 Augustus 2016 | Zwitserland, Visp

Donderdag 4 augustus, 's morgens op tijd naar de bakker en op weg want de Kandersteg staat op het program. In het eerste gedeelte dacht ik nog: ohh dit valt wel mee...na een uur dacht ik anders. Tjemig, deze fietsroute ( dus niet over de grote weg!!!) is verschrikkelijk met bepakking. Met de mtb zou dit al erg zwaar zijn. Het was ook nog eens 37 graden en de laatste 2 km heb ik stukken moeten lopen met de fiets omhoog duwend. Er waren gedeeltes dat Paul zelfs mijn fiets omhoog moest duwen en ik samen met hem zijn fiets ( die weegt overigens met bepakking 60 kg). Geen grip op het grind en zo steil...maar hij heeft alles gefietst wat kon. Mafketel in het kwadraat!!!
Eindelijk kwam dan het stationnetje in zicht waar de trein ons naar Goppenstein zal brengen. Van hieruit is het vliegen naar beneden, wat een fantastische afdaling! Na de lange koffiepauze in Gampel vanwege de hitte, besloten we tot Brig te gaan en de Simplonpas pad voor morgen te bewaren. We zijn nu op een leuke kleine camping in Visp, vlak voor Brig. Morgen wordt het een stuk koeler, da's beter. We krijgen vragen over foto's, zodra het kan voegen we ze toe. Morgen verlaten we Zwitserland en gaan we verder Italië in.

• 08 Augustus 2016 - 13:36

Louis:

Wen er maar aan Sandra. Navigatie en verkeerde weggetjes horen bij Paul :-) . Volgens mij is hij na 2x deze route al gefietsts te hebben vergeten dat deze weg niet te fietsen is en dat je gewoon via de grote weg moet gaan. Blijf genieten en hou ons op de hoogte. Heel veel plezier.