Het fantastische binnenland - Reisverslag uit Saliceto, Frankrijk van Sandra & Paul Schuur & van der Tuuk - WaarBenJij.nu Het fantastische binnenland - Reisverslag uit Saliceto, Frankrijk van Sandra & Paul Schuur & van der Tuuk - WaarBenJij.nu

Het fantastische binnenland

Door: Sandra & Paul

Blijf op de hoogte en volg Sandra & Paul

16 Augustus 2016 | Frankrijk, Saliceto

Dinsdag 16 augustus, vandaag begonnen we aan de eerste etappe om van de westkust terug naar Bastia te gaan. Vanuit Lumio naar Belgodere ging het wonderbaarlijk vlotjes en konden we met een lekker tempo doortrappen door een fantastisch berglandschap zonder veel verkeer en vlogen er regelmatig rode wouwen boven ons. Aan de ene kant een mooi uitzicht naar de zee toe, aan de andere zijde de bergen. Belgodere is een oud dorpje tegen een bergrug gebouwd met kleine winkeltjes waar ze lokale produkten verkopen. Iets voorbij Belgodere hebben we in de schaduw onder een eikenboom de lunch opgeknabbeld onderwijl genietend van de bergen rondom. Ook was de stijgende weg zichtbaar, ja het vervolg van de route naar Ponte Leccia zou minder gezwind gaan! En dat klopte, het steeg weer naar ruim 700 meter. Bovenop lag de grens van het Parc Naturel Regional.
Vandaar weer een gigantische afdaling die gewoon tot Ponte Leccia doorging. Op een gegeven moment leek het of we kilometers over een oud circuit raceten, zoveel bochten en het bleef maar naar beneden gaan. Af en toe uitwijken voor rundvee, want omheiningen zijn er niet. Aan onze rechterhand hebben we uitzicht op de Monte Cinto, de hoogste berg van Corsica.
Een aantal kilometers voorbij Ponte Leccia hebben we de tent opgezet bij een leuke kleine camping Domaine de Griggione, die ook nog eens de helft kost van andere tot nu toe op Corsica.