Afscheid van Corsica - Reisverslag uit Genua, Italië van Sandra & Paul Schuur & van der Tuuk - WaarBenJij.nu Afscheid van Corsica - Reisverslag uit Genua, Italië van Sandra & Paul Schuur & van der Tuuk - WaarBenJij.nu

Afscheid van Corsica

Door: Sandra & Paul

Blijf op de hoogte en volg Sandra & Paul

19 Augustus 2016 | Italië, Genua

Vrijdag 19 augustus, tja de week op Corsica is al weer voorbij. Vanochtend vroeg voor vertrek nog even de mooie zonsopkomst bekijken aan het strand vlakbij de tent. De week is hier snel voorbij gegaan en we hadden op dit eiland wel graag langer willen vertoeven, er is nog zoveel te zien. Als de laatste spullen zijn ingepakt en op de fiets bevestigd, fietsen we van San Damiano naar de haven van Bastia. Om 11:00 uur stipt komt de ferry in beweging en zetten we koers naar Genua. Het eerste uur hebben we vanaf de boot nog steeds zicht op de vinger van Corsica met Cap Corse. Op de ferry zit een Zwitserse man naast Paul, die verteld dit jaar voor de 16e keer achtereen naar Corsica te komen. Zo hebben we veel mensen ontmoet die na een vakantie vaker naar dit prachtige eiland gaan. Na zes en half uur varen, bereiken we begin van de avond de haven van Genua. Nog een kort fietsritje door de stad om bij hetzelfde hotel te komen waar we vorige week ook een nacht zijn geweest. Na te zijn opgefrist zijn we lekker gaan eten.