Bastia - Reisverslag uit Biguglia, Frankrijk van Sandra & Paul Schuur & van der Tuuk - WaarBenJij.nu Bastia - Reisverslag uit Biguglia, Frankrijk van Sandra & Paul Schuur & van der Tuuk - WaarBenJij.nu

Bastia

Door: Sandra & Paul

Blijf op de hoogte en volg Sandra & Paul

18 Augustus 2016 | Frankrijk, Biguglia

Donderdag 18 augustus, een lekkere luie dag op de camping San Damiano. Paul moet zijn 'tan', pardon 'teinte', een beetje bijwerken op het strand en we gaan het zeewater testen. Heerlijk temperatuurtje...
's Middags gaan we Bastia bekijken. Om daar te komen moeten we een stuk over een drukke verkeersweg. De Corsicanen hebben het niet zo op fietsers, de meesten haten ze zelfs. Fietspaden kennen ze hier niet, dus zijn ze een overlast in de ogen van de automobilist hier. Dit vernamen we een paar dagen geleden van een fransman die zelf heel fanatiek heeft gefietst, volgens hem was het 'very dangereus' om hier te fietsen.
Toch zijn we ook hier, net als in Italie, regelmatig aangemoedigd met thumps up of uitroepen als ' courage' als ze ons passeerden. Eigenlijk wel grappig, want als dat gebeurde dan wist je ook dat er een zwaar stuk te wachten stond! Ergens doet dat goed, dat er mensen zijn die bewondering tonen voor de fietsprestatie. Bastia is ook een oude citadelstad, persoonlijk vind ik deze mooier dan Calvi. Prachtige smalle steegjes, oude kerken en de oorspronkelijke bestratingen zijn een lust voor het oog. In de kern zijn gezellige terrasjes. We hebben gelijk even de route naar de haven bekeken die we morgen moeten fietsen, maar goed ook want op de doorgaande weg is een tunnel waar je niet fietsend of lopend door mag.
Daarna weer terug voor de laatste avond en overnachting op een camping.