Genua deel 2 - Reisverslag uit Genua, Italië van Sandra & Paul Schuur & van der Tuuk - WaarBenJij.nu Genua deel 2 - Reisverslag uit Genua, Italië van Sandra & Paul Schuur & van der Tuuk - WaarBenJij.nu

Genua deel 2

Door: Sandra & Paul

Blijf op de hoogte en volg Sandra & Paul

20 Augustus 2016 | Italië, Genua

Zaterdag 20 augustus, na een heerlijke nachtrust, waar onze ruggen hard aan toe waren, zijn we de stad ingegaan om eerst een ontbijt te scoren. Daarna gingen we weer te voet op pad Genua bekijken. Als eerste door de overdekte markthallen struinen waar vers fruit, groente, vlees, vis, kaas en specerijen volop te koop zijn.Vervolgens weer naar het oude stadsgedeelte, er is nog genoeg te ontdekken. Paul kan geen kerk voorbij gaan zonder er binnen te kijken en in het oude Genua staan een behoorlijk aantal fraaie exemplaren. Iedere keer word je weer verrast als je er een binnengaat. Op een gegeven moment na vele steegjes te hebben afgeslenterd, belanden we in de rosse buurt van Genua. Dit wordt al snel minder fraai en we veranderen van route. Eenmaal terug in de oud stadskern komen we langs een gelateria waar een oud italiaans mannetje achter de toonbank staat, daar kunnen we natuurlijk niet zomaar aan voorbij gaan! Heerlijk ijs verkopen ze daar.
De lunch was bij een klein eettentje in de oude stad overigens ook niet te versmaden. Paul had een gerecht met spaghetti negro, had ik nooit eerder gezien. De middag hebben we afgesloten met koffie en uiteraard iets erbij...