Stad van Christoffel Columbus - Reisverslag uit Genua, Italië van Sandra & Paul Schuur & van der Tuuk - WaarBenJij.nu Stad van Christoffel Columbus - Reisverslag uit Genua, Italië van Sandra & Paul Schuur & van der Tuuk - WaarBenJij.nu

Stad van Christoffel Columbus

Door: Sandra & Paul

Blijf op de hoogte en volg Sandra & Paul

10 Augustus 2016 | Italië, Genua

Woensdag 10 augustus, vanmorgen zijn we met dichtbewolkt weer en een 14 graden lagere temperatuur dan gisteren, vertrokken uit Cassano Spinola. Heerlijk weertje om te fietsen en even geen felle zon. De resterende 55 kilometers gaan door weer een prachtig gebied met lage bergen die met veel groen begroeid zijn. We passeren mooie kleine dorpjes waar je prima kunt stoppen voor een heerlijk kopje koffie.
Met regelmaat zien we de oude boogbruggen die dienst doen voor wegen en spoorwegen. De zon komt weer volop tevoorschijn vanaf een uur of 12:00 zodat de temperatuur weer als een raket stijgt. Na wat inkopen voor de lunch, zoeken we een schaduwrijk plekje op. De broodnodige buikvulling zit er weer in en we gaan door. Het begint toch van licht klimwerk aardig te veranderen in een wat fiksere langere....het lijkt wel weer een pas! Uiteraard weer op het heetst van de dag met volle buik, begint me dit even parten te spelen en voel ik de broodjes tot halverwege de slokdarm terugkomen.
Even in de schaduw afkoelen en halt houden. En hop, door over die bult!!
Italianen op een scooter halen ons in en geven a thump up, na een paar bochten zien we waarom. Ja hoor, we zijn bezig de Passo Dei Giovi over te gaan! Toch weer een pas dus.
Maar dan volgt de afdaling.....wow, weer zeker een kilometer of tien als een speer naar beneden en we vliegen zo Genua in. Het is een dik uur met de fiets om het centrum te bereiken, waar we bij ons hotel komen. Deze hebben we gisteravond nog besproken, midden in het centrum en daar vandaan is het snel naar de ferry en het station. Hier komen we na Corsica terug.
Het was nog wel even hilarisch, de fietsen moesten staand en zonder bepakking mee in de uiterst kleine lift naar de 3e verdieping en in de kamer gestald worden. Vanavond en morgen met name het oude Genua bekijken.