Het verlaten land - Reisverslag uit Ogliastro, Frankrijk van Sandra & Paul Schuur & van der Tuuk - WaarBenJij.nu Het verlaten land - Reisverslag uit Ogliastro, Frankrijk van Sandra & Paul Schuur & van der Tuuk - WaarBenJij.nu

Het verlaten land

Door: Sandra & Paul

Blijf op de hoogte en volg Sandra & Paul

13 Augustus 2016 | Frankrijk, Ogliastro

Zaterdag 13 augustus, we gaan via Saint Florent rechtsaf de Desert des Agriates door. Een totaal ander landschap, waar we gisteren gesteenten in de meest uiteenlopende kleuren zagen, is het vandaag meer een maanlandschap. Vroeger had men hier akkerbouw en weidelanden, toch woonden er weinig mensen permanent in dit gebied. Velen kwamen voor of de zomerperiode of de winterperiode uit gebieden rondom. De kleine van stenen gestapelde huisjes met leistenen daken zijn praktisch allemaal vervallen. De Franse regering had ooit plannen om van dit gebied een nucleair oefenterrein te maken waardoor het een totaal verlaten gebied is geworden. Gelukkig is van dit plan nooit iets terecht gekomen, nu is er wel geteld 1 plaats aan de weg van Saint Florent tot aan I' ile-Rousse.
Het is bijna een surreeel landschap, maar wat een uitzichten weer! Wel weer veel klimmen, maar gelijdelijk gaat het naar 367 meter en de pas Bocca Vezzu over. Dan volgt weer een fantastiche afdaling tot de Ostriconi delta, waar we gestopt zijn bij de gelijknamige camping.